לימודי דוקטורט בטיפול באמצעות אומנויות (Ph.D.)

ארבע שנים
קמפוס הכרמל
התוכנית לתואר שלישי בטיפול באמצעות אומנויות מתמקדת בהכשרת חוקרים וחוקרות בתחומי הטיפול באמצעות אמנות חזותית, מוזיקה, תנועה, דרמה ופסיכודרמה. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות בתחום הטיפול באמצעות אומנויות.

הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל בית הספר, תוך שיתוף פעולה עם מסגרות טיפוליות וקליניות. המחקר מתמקד במגוון תחומים הכוללים תהליכי טיפול באמצעות אומנויות, יעילות ההתערבות הטיפולית, התפתחות רגשית ונפשית באמצעות אומנויות, טראומה והחלמה, ושילוב שיטות טיפול חדשניות.

במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לפיתוח הידע התיאורטי והקליני בתחום הטיפול באמצעות אומנויות. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות בית הספר וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר בתחום.

הכירו את הצוות שלנו

פרופ’ אורקיבי הוד
פרופ’ גולדנר לימור
פרופ’ רגב דפנה
ד"ר טל-חן רבינוביץ
ד”ר בת-אור מיכל

תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 90 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה

לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר בית הספר >>

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.

הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.

שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנתיים מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’, עד סוף השנה הראשונה יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו. לאחר מכן עד סוף תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש לבצע תיקונים להצעת המחקר ולהגיש הצעה מתוקנת ולעמוד בדרישות אחרות שייקבעו.

שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ יהיה פרק הזמן שבין סיום שלב מחקר א’ ועד ארבע שנים מתחילת הסמסטר בו התקבל הסטודנט ללימודי תואר שלישי. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.

דוגמאות לקורסים

ד"ר טל-חן רבינוביץ

כתיבת מאמרים

קורס זה יתקיים כסדנה ומיועד לדוקטורנטים בביה״ס לטיפול באמנויות המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שלהם.ן ולהתאמן בכתיבת מאמרים. הקורס יהיה hands-on ויכלול קריאה ביקורתית של מאמרים, דיונים, כתיבה אקדמית, והערכת עמיתים בין הסטודנטים בקורס. נתחיל את הקורס בהבנה ודיון מעמיק וביקורתי על מאמרים אקדמיים כמותיים ואיכותניים מעולמות הטיפול באמנויות, ונמשיך עם מטלות כתיבה וניתוחן על ידי המרצה ומשתתפי הקורס. בין היתר נעסוק בבחירת כתב עת תוך התייחסות למטרות ולתחום, נתאמן על כתיבת סקירת ספרות המובילה לשרטוט פערי הידע, שאלות מחקר והשערות, נדייק בכתיבת השיטה, בתוצאות המחקר ובדיון. הקורס יתקיים בסמסטר ב׳ בימי חמישי בבוקר כשיעור זום כפול, אחת לשבועיים. מטלת הקורס תהיה כתיבת מאמר קצר וממוקד העוסק במחקר האישי של כל סטודנט.ית. במהלך הקורס ידרשו המשתתפים לתת ביקורת לקטעים שנכתבו על ידי משתתפים אחרים. מספר המקומות מוגבל

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.

אז איך מתקדמים?

1

בחירת
תואר

»

בוחרים את התואר שמעניין אותך. אפשר יותר מאחד!

2

סיכויי
קבלה

»

נעזרים במחשבון סיכויי הקבלה כדי לוודא שזה מעשי

3

הרשמה
לתואר

»

נרשמים לתארים שמעניינים אותך לפי עדיפויות

4

סטטוס
קבלה

»

עוקבים אחר סטטוס הקבלה באזור האישי

לא יושב לך בול?
יש לנו כמה תכניות דומות שיכולות לעניין אותך

רוצה ללמוד עוד? אנחנו כאן כדי לעזור

אפשר לדבר איתנו

הצוות המקסים שלנו עומד לרשותך.

להשתתף בימים פתוחים

ללמוד יותר ולקבל את כל התשובות שצריך.

או סתם לבקר

להתייעץ ולהתרשם מהקמפוס היפה שלנו.

מתלבטים או רוצים לשמוע קצת יותר? תשאירו כמה פרטים ונשתמע (: